Debat & foredrag

Sydhavnsvej 6
4760 Vordingborg
Danmark

Tony Vejslev satte i alt 31 af ungdomsvennen Frank Jægers fineste digte i musik, de fleste af dem i perioden ca. 1947 til 1953. Mange af disse sange er siden blevet folkeeje.
Vær med, når trioen Tom Frederiksen, Finn Olafsson & Torsten Olafsson fortolker deres bedste sange til et hyggeligt koncertforedrag på biblioteket i anledning af Spil Dansk Ugen.

Seks af de mest populære af Tony Vejslevs og Frank Jægers sange har siden 1974 været repræsenteret i Højskolesangbogen. Flere kendte danske kunstnere har indspillet dem med succés, bl.a. Kim Larsen og Erik Grip - og Tom Frederiksen, Finn Olafsson & Torsten Olafsson har sammen markeret sig med deres nye arrangementer af sangene, som primært guitaristen Finn Olafsson har "klædt på" med sine karakteristiske akustiske guitartemaer.

I dette koncertforedrag kan man opleve trioen fremføre både kendte og mindre kendte sange og fortælle om Tony Vejslev og Frank Jægers mangeårige, unikke samarbejde. Trioen har en både personlig og fagligt velfunderet indsigt i repertoiret og fortæller levende om sangene og deres tilblivelse.

Selve koncertforedraget, som er støttet af Koda Kultur, afrundes med nogle få af trioens egne sange – hvoraf flere, meget aktuelt, bliver udgivet på EP/CD'en ”Katten & 4 andre sange” og i sangbogen ”Sange & Guitartemaer” i forbindelse med Bogforum i Bella Centret den 1. nov. 2024.

Om trioen

De tre musikere har alle livslange professionelle musikererfaringer med sig i bagagen:

Tom Frederiksen er en fremragende fortolker af Frank Jægers tekster. Hans debutalbum Synger/sangskriver blev nomineret til en Danish Music Award i kategorien ”Årets Visealbum” og det næste album blev denne trios ”En hyldest til Tony Vejslev & Frank Jæger”.

Finn Olafsson er kendt som guitarist, producer og komponist, både med sin egen guitarmusik og fra sine samarbejder med kunstnere som Anne Linnet, Pia Raug, Lars Lilholt, Erik Grip, Hvid Bille - og ikke mindst sit duo samarbejde med Anders Roland gennem adskillige år. Sammen med sin bror Torsten Olafsson, bassist, sanger og multimusiker, startede han sin karriere i det legendariske symfoniske progrock band ACHE, i 1968. Men til dette koncertforedrag er de elektriske instrumenter dog lagt på hylden til fordel for de akustiske guitarer, den akustiske bas og brødrenes to korstemmer, som klinger godt sammen med Tom Frederiksens  vokal.

Billetprisen inkluderer en gratis drikkevare

Billetsalg

Vordingborg Bibliotekerne benytter leverandøren Place2book til salg af billetter, hvilket betyder, at dine personoplysninger registreres hos Place2book.

Vil du vide mere om deres privatlivspolitik inden du køber billetter, kan du læse privatlivspolitikken her persondata.