Vordingborg Folkeuniversitet er en realitet

Spændende foredragsholdere til foråret 2025

Af Redaktionen

Torsdag aften den 26/9 på Kulturarkaden stiftede en engageret og talstærk forsamling, Vordingborg Folkeuniversitet.

"Der er absolut ingen grund til, at vi her i kommunen skal tage helt til København for at dykke ned i forskning og spændende akademiske studier. Fremmødet på den stiftende generalforsamling og de mange positive henvendelser, vi har modtaget siden, beviser, at der er et solidt grundlag for at stifte et lokalt folkeuniversitet", siger den nyslåede formand Kathrine Olldag, som sammen med bestyrelsen glæder sig til at komme i gang med at udvikle det kommende program.

Initiativtagerne har snydt lidt på forhånd og kunne allerede på generalforsamlingen præsentere tre foredragsholdere, som kommer til Vordingborg Bibliotek i løbet af foråret:

Filosof Vincent Hendricks

Meteorolog Jesper Theilgaard

Astrofysiker Tina Ibsen.

Men bestyrelsen garanterer allerede nu, at der oveni foredrag også i fremtiden vil komme længere forløb med flere mødegange, hvor man kan dykke fokuseret ned i et tema eller et fagområde.

Det er ligeledes tanken, at der vil blive afholdt foredrag på bibliotekerne i Præstø og Stege.

Ved indmeldelse eller spørgsmål sendes en mail til: info@vorfu.dk

Læs mere om Vordingborg Folkeuniversitet på: www.vorfu.dk.